اخبار و مقالات | اولین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیراندازهای سنتی استان یزد

اولین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیراندازهای سنتی استان یزد

شنبه 1396/03/27 تعداد بازدید : 2718
دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و اولین نمایشگاه تخصصی زیلو ، حصیر و زیراندازهای سنتی - استان یزد

نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی در استان یزد برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی استان یزد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این نمایشگاه تخصصی توضیح داد: از همه استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرده‌ایم تا بتوانند زیراندازهای تخصصی استان خود را معرفی کنند. برای هر استان، دو غرفه رایگان برای بخش بازرگانی و معرفی زیراندازهای سنتی در نظر گرفتیم. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با پرداخت نیمی از هزینه‌های اسکان و خوراک، در نمایشگاه این استان شرکت کنند.

محمدرضا دهقان مهرجردی ادامه داد: با آن‌که چند روز بیشتر از اعلام ما به استان‌ها برای شرکت در این نمایشگاه نگذشته است، اما تا کنون شش استان برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین ما از کاروان «پیوند» دعوت کرده‌ایم تا با اولین توقف خود در استان یزد و حضور در این نمایشگاه تخصصی، محصولات حصیری استان‌های دیگر را هم معرفی کنند.

او با بیان این‌که قصد ما این بود که به‌واسطه ثبت ملی میبد به‌عنوان شهر زیلو، نمایشگاه تخصصی زیلو را برگزار کنیم، گفت: چون امسال از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، سال حصیر نامگذاری شده است، تصمیم گرفتیم اولین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی را در کنار دهمین نمایشگاه سراسری استان یزد برگزار کنیم. سال‌های گذشته نیز در کنار نمایشگاه‌های سراسری استان، نمایشگاه تخصصی نساجی سنتی را برگزار کردیم.

معاون صنایع دستی یزد افزود: به‌واسطه بزرگترین رویداد صنایع دستی که هر سال برگزار می‌شود، سعی کردیم برنامه‌های جنبی را نیز در کنار نمایشگاه صنایع دستی داشته باشیم. به همین دلیل، با همکاری بنیاد نخبگان، بخشی را با عنوان «جایزه طراحی محصول» برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین در طول برگزاری نمایشگاه، هر روز صبح کلاس‌های آموزشی «برندسازی»، «ایده‌پردازی و نوآوری» و «بسته‌بندی» نیز به‌صورت رایگان خواهیم داشت.  

دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از ۱۴ تا ۱۸ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان یزد از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.